Een goede briefing plus bijbehorend proces vormen dé basis voor effectieve communicatie en succesvolle campagnes. Veel marketeers en communicatiemensen vinden het maken van een goede briefing lastig, of maken er te weinig tijd voor vrij. Dit resulteert vaak in verspilling van kostbaar (creatief) werk, een moeizaam proces, slechte communicatieconcepten en discussies over facturen.
In deze training maken we duidelijk wat de toegevoegde waarde is van goed briefen, leer je wat de bouwstenen zijn van een goede briefing, en hoe je jullie eigen ‘briefing way of working’ intern en met bureaus kunt verbeteren.
Onderwerpen
- Effectieve communicatie & rol van briefing
- Belang van een goede briefing
- Huidige praktijk van briefen in jouw organisatie: wat gaat goed en wat kan beter
- Briefing template: bouwstenen voor succes
- Doelgroep, doelstellingen, inzicht, belofte, bewijs
- Inspirerend briefen
- Briefing aandachtspunten n.a.v. eigen briefings
- Rol van de debrief
- Het briefing proces (‘way of working’), verantwoordelijkheden en samenwerking met bureaus
- Briefing tips
Vormen: Inspiratiesessie, Training op Maat, Werksessie op Maat