Een succesvol communicatieplan kan niet zonder een goede contentstrategie. Er wordt veel content gemaakt, maar echt relevante en effectieve content voor een specifieke doelgroep start met een duidelijke strategie. In deze training nemen we je mee door de verschillende bouwstenen van een contentstrategie. We gaan het hebben over doelgroepbehoeftes, doelstellingen, contentvormen en -kanalen. We relateren dat aan de merkpositionering, en besteden uiteraard aandacht aan het meten van de effectiviteit. Ook onderwerpen als storytelling, branded contect en influencer marketing komen aan bod.

 Onderwerpen  

  • Trends en ontwikkelingen op gebied van content marketing
  • Rol van content marketing binnen je totale marketing strategie
  • Advertising versus content
  • Doelstellingen voor content marketing
  • Verschillende soorten en vormen van content marketing: storytelling, Influencer marketing, branded content, native content. etc
  • Stappenplan ontwikkelen contentmarketingstrategie
  • Met welke partijen kun je samenwerken
  • Meten van effectiviteit van content marketing voor jouw bedrijf
  • Cases en voorbeelden uit de praktijk

 Vormen: Inspiratiesessie, Training op Maat, Werksessie op Maat