In deze inspiratiesessie of training op maat laten we zien aan de hand van een helder proces en praktijkvoorbeelden hoe belangrijk geïntegreerde communicatie/mediaplanning is om de meeste impact met communicatie te kunnen creëren voor je merk. Daarbij zullen we stapsgewijs het geintegreerde planningsproces toelichten van: doelstellingen/KPI’s, briefing tot en met beoordelen plannen en meten effecten. Geïntegreerde communicatie/mediaplanning heeft ten doel om de business, merk, marketing, communicatie en media resultaten te maximaliseren door deze verschillende niveaus op elkaar af te stemmen. Het biedt handvatten aan marketeers voor het ontwikkelen van een krachtige merk contact strategie voor alle marketingcommunicatie activiteiten.
Onderwerpen
- Geïntegreerd communicatie/media proces: way of working (van briefing, voorstellen jaar- en middelenstrategie tot beoordelen/feedback, etc)
- Hoe effectief werken met verschillende bureaus
- De relatie tussen big ideas en geïntegreerde media/touch point planning
- Wat is een goede (media) briefing?
- Opstellen heldere marketing en communicatie doelstellingen
- Doelgroepkeuze en inzichten
- Budget bepalen
- Communicatie ideeën vs keuze touchpoints/mediamiddelen mix
- Uitgangspunten voor beoordelen selectie touchpoints/mediamiddelen mix
- Mediachecklist
Vormen: Inspiratiesessie, Training op Maat