Het ontwikkelen van inzicht gedreven proposities is een belangrijke vaardigheid voor marketeers en communicatiemensen, en vaak startpunt van businessgroei. Op basis van data en informatie gaan je op zoek naar insights. Waar ligt de doelgroep wakker van, wat houdt hem of haar bezig; welke dilemma’s zijn er waar het merk wellicht een oplossing voor kan bieden. Voor het ontwikkelen van relevante inzichten gebruiken we een bewezen model. Dan volgt de stap naar proposities, waarbij we gebruik maken van ons 4B model. Proposities kunnen producten, diensten, platforms, tools, activaties of evenementen zijn. We gebruiken checklists om te valideren of de inzichten en proposities op de juiste manier opgebouwd zijn. De ontwikkelde inzichten en proposities kunnen tussendoor ook gevalideerd worden bij de doelgroep.

 Onderwerpen

  • Wat is een inzicht
  • Waarom is het vinden van inzichten belangrijk
  • Wat zijn goede inzichten
  • Wat is een propositie
  • Hoe ontwikkel ik een goede propositie (value propositions)
  • Kernbelofte en kiezen
  • Modellen en checklists voor het ontwikkelen van inzichten en proposities
  • Valideren van inzichten en proposities
  • Cases en voorbeelden uit de praktijk

Vormen: Training op Maat, Werksessie