Elke organisatie zou eens in de paar jaar zijn merk(en) weer tegen het licht moeten houden: is de gekozen positionering nog steeds relevant en onderscheidend?  Wat doen concurrenten en nieuwkomers in de markt en wat betekent dat voor de positie van jouw merk? Hoe bouw je (verder aan) een scherpe, relevante, onderscheidende en merk-eigen merkpositionering. Waar moet je op letten en welke tools en modellen zijn prettig om te gebruiken? We laten zien waarom het belangrijk is om een duidelijke merkpositionering te hebben. Positioneren gaat uiteindelijk altijd om kiezen. Deze training behandelt de belangrijkste merkbouwstenen aan de hand van een groot aantal voorbeelden.  Als je kiest voor een werksessie gaan we samen aan de slag om jouw eigen merkpositionering onder de loep te nemen en aan te scherpen.

Onderwerpen

  • Je merk onderscheidend positioneren: hoe doe je dat
  • Merkpositioneringsmodellen
  • Voorbeeldcases van succesvolle merken
  • Positionering, identiteit en imago
  • Roots, kernwaarden en merkwaarden
  • Merkwaardenmeetlat
  • Merkbelofte en klantbelofte
  • Brand Archetypes

Vormen: Training op Maat, Werksessie