Soms is het lastig om creatieve concepten van bureaus op een goede manier te beoordelen. Vaak krijg je veel energie van een creatief idee maar weet je niet zeker of het voldoet aan de doelstellingen uit de briefing. En op andere momenten klopt het voorstel rationeel helemaal, maar gaat je hart en niet sneller van kloppen. Impactvolle creatieve concepten vormen dé basis voor merkgroei. Wanneer kun je verder met het eerste gespresenteerde concept, en wanneer is het beter dat het bureau terug gaat naar de tekentafel? In deze training leer je hoe je buikgevoel en ratio combineert om creatieve concepten op een gestuctureerde manier te beoordelen, en vervolgens op een constructieve manier feedback te geven aan je bureau.
Onderwerpen
- Effectieve communicatie & creatieve concept ontwikkeling: het belang van creatie
- Huidige praktijk van beoordelen van creatieve concepten in jouw organisatie: wat gaat goed en wat kan beter
- Stappenplan, criteria en checklist voor beoordelen van creatieve concepten
- Buikgevoel versus ratio: begrijpen, evalueren en beslissen
- Klantinzicht, belofte, big idea
- Oefenen met verschillende voorbeelden
- Geven van feedback
Vormen: Inspiratiesessie, Training op Maat