913931Branded_Content_Event

Terugblik Branded Content Event 2018

We kijken terug op een geslaagd Branded Content Event dat gisteren plaatsvond in DeFabrique. Geslaagd omdat de bezoekers door middel van Northpolls, de nieuwe live poll tool van dagvoorzitter Ronnie Overgoor, het event beoordelen met een mooie 7,6 als rapportcijfer.

Enkele highlights van de keynotes:

  • Jay Acunzo, speciaal ingevlogen uit New York had de boodschap: marketeers zijn te ‘gemiddeld’ bezig. Dat is niet verkeerd maar weet dat je daar het vertrouwen van de consument niet mee gaat winnen. Het merk dat het wel heeft begrepen is Death Wish Coffee. Wij kregen er allemaal energie van!
  • Erik-Jan Gelink van Transavia die met maar liefst 20 contentkanalen en influencer marketing ‘de boel wil aanjagen’. Zijn presentatie sluit mooi aan bij het nieuws dat er in het najaar van 2018 een Influencer Marketing Event van BBP Media en 3MO zal komen.
  • Komala Mazerant, hoofddocent bij Hogeschool Rotterdam, legt uit hoe je aandacht van de consument kan verdienen en het organisch bereik kan verhogen: door in te haken op de actualiteit. Zij presenteert o.a. een praktische (inhaak)momententabel.

Daarnaast is er natuurlijk de traditionele BCE Live Pitch voor het niet-traditionele merk Scotch & Soda die RTL won. En Jérôme Kuijken van De Speld wint de Pubquiz waaraan fanatiek, en onder het genot van een drankje, wordt meegedaan.

Bij de parallelsessies valt Kensington op: de heren waren on stage, samen met manager Léon Happé van Universal Music. Wat is de kernwaarde van hun succes? Kensington: ‘nog nooit van dat woord gehoord’. Het succes van de groep in een notendop: we hebben geen klanten maar fans!
En dat is ook weer een mooie verwijzing naar Jay Acunzo: door echte aandacht aan je klant te geven, maakt ze fans.

Tot volgend jaar!