Verslag Branded Content Event 6 februari 2020

In het Amsterdome in Amsterdam vond op 6 februari alweer de 15e editie van het Branded Content Event plaats. Het thema was ‘Make Content Great Again’ en er was een gevarieerd programma met topsprekers, parallelsessies, een masterclass, een podcast en 4 live-content-pitches voor Essent. En natuurlijk ook ruim de kans om te netwerken met like-minded marketing en communicatieprofessionals

Een greep uit het programma:

  • Mike Blake-Crawford (Social Chain) schilderde in snel tempo en uiterst vermakelijk hoe de veranderingen zich voltrekken in het medialandschap. En hoe jij daar als contentmaker slim mee kan omgaan. Plus hoe je kunt opvallen in de oceaan aan content!
  • Huib van Bockel (Tenzing Natural Energy) vertelde hoe belangrijk de rol is van content en storytelling voor een nieuw merk
  • Vier spetterende spannende live-content-pitches voor Essent door IDTV, DPG, Talpa en Sanoma
  • Simone Krouwer van de Universiteit van Antwerpen liet zien hoe je native advertising succesvol kunt inzetten voor jouw merk
  • Jordi van de Bovenkamp kreeg de zaal aan het lachen met ‘The Laugh of Advertising’ waarin hij de rol van humor voor communicatie illustreerde aan de hand van vele voorbeelden.
  • Speciaal B2B track samengesteld door FDMG Effect
  • Inspirerende parallelsessies met vele cases en praktijkvoorbeelden door AdAlliance, Brandbase, DPG, Hearst, IDTV, Mediahuis, NRCMedia, Sanoma en Talpa.
  • Ronnie Overgoor was de energieke dagvoorzitter van het event
  • Sneldichteres Dominique Engels vatte de dag samen in dichtvorm: https://www.marketingtribune.nl/content/nieuws/2020/02/wrap-up-branded-content-event-2020-op-rijm/index.xml?utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=algemeen

Voor meer informatie en foto’s van het event zie ook: www.brandedcontentevent.nl