ehbo banner copy

Bijna 500.000 Nederlanders EHBO op zak dankzij partnership Nederlandse Rode Kruis, Noise, Google, MSN, Hyves geïnitieerd door 3MO.

EHBO op zak…via een mobiele app

97 % van de Nederlanders weet niet precies wat te doen bij een noodgeval. In september en oktober 2011 voerde het Nederlandse Rode Kruis campagne om daar verandering in te brengen. Het verhogen van het kennisniveau via bv. cursussen is voor veel Nederlanders erg hoogdrempelig. Daarom is er gekozen voor een mobiele app als basis van de campagne. Zodat iedereen de kennis gewoon op zak kan hebben. Zo ontstond de ‘Heel Nederland EHBO op zak’-campagne, die via online en mobile media direct op gedrag stuurt.

500.000 Nederlanders hebben de app op zak

De campagne heeft ervoor gezorgd dat 500.000 Nederlanders de app hebben gedownload. De verwachtingen zijn vele malen overtroffen door deze campagne. Naast de directe downloads hebben ook nog eens meer dan 300.000 mensen online artikelen gelezen, video’s bekeken, polls en testjes gemaakt of de actie doorgestuurd naar hun vrienden”. In totaal heeft deze EHBO-campagne dus meer dan een half miljoen mensen aangezet tot actie.

Uniek partnership met Google, MSN en Hyves

3MO initieerde een unieke samenwerking voor het Nederlandse Rode Kruis met Google, MSN en Hyves, waarbij de partners intensief samenwerkten om de campagne zo effectief mogelijk te maken. Iedere partner kreeg in samenspraak met het Rode Kruis, 3MO en NOISE een duidelijke eigen rol in de totale campagne waarbij de drie partners elkaar optimaal aanvulden.